3 september 2018 betekent voor meer dan 1,1 miljoen leerlingen en ruim 150.000 leraren in zo’n 3.700 scholen de start van een nieuw schooljaar. Allemaal samen maken we werk van een sterk onderwijs en een jaar vol talenten, kansen en creativiteit.

"Dat is in Wuustwezel niet anders", aldus schepen van onderwijs Mai van Thillo. "Met de enthousiaste inzet van de honderden leerkrachten én duizenden leerlingen wordt het nieuwe schooljaar ongetwijfeld een boeiende en leerrijke ervaring. Een jaar waarin het vele jonge talent in Wuustwezel voluit de kans krijgt om verder te groeien."

CD&V Wuustwezel wenst alle leerlingen & hun ouders een fijne & veilige start!  We wensen ook alle leerkrachten, directies en ondersteunend personeel veel succes & werkplezier. #terugnaarschool

Met CD&V blijven we veel belang hechten aan veilig schoolverkeer.

De voorbije jaren werden heel wat schoolomgevingen aangepast waarbij het fietsen wordt aangemoedigd én ook veiliger kan. We maakten en maken werk van fietspaden tussen Gooreind en Maria-ter-Heide, de Bosduinstraat, Nieuwmoersesteenweg, Sint-Lenaartseweg, enz.

Ook de volgende jaren willen we hiervoor grote inspanningen leveren. Zo creeëren we waar mogelijk 'schoolstraten': een schoolstraat is een straat die aan het begin en aan het einde van de schooldag gedurende een periode wordt afgesloten. Aan scholen waar het afsluiten van een straat niet mogelijk is, volgen we de situatie van nabij op. We zoeken samen met de school naar mogelijkheden om de schoolomgeving zo veilig mogelijk te maken.