Een stille revolutie zouden we het niet noemen maar in een politieke wereld waar vaak mannen de plak zwaaien komt CD&V Wuustwezel met een meerderheid aan vrouwen op de lijst.

"Ons schepencollege bestaat vandaag al uit de helft vrouwen en ook in de gemeenteraad zijn ze met de helft. Iets meer zelfs. Bij het opmaken van de lijst gingen we resoluut voor 14 vrouwen en 13 mannen. Al was het alleen al om aan de rest te laten zien dat het wél kan", zegt burgemeester Wouters met een knipoog.

Myriam Goetstouwers, onze voorzitster van Vrouw & Maatschappij, is alvast erg tevreden. "Wij roepen van onze kant op om op vrouwen te stemmen. Op mannen mag ook, maar toch zeker eerst op vrouwen", lacht Myriam. "Het is ook echt nodig. In Wuustwezel is het dan wel dik in orde maar als we nationaal kijken zijn slechts 37% van de gemeenteraadsleden vrouw en slechts 34% schepen. Als we gewoon al naar onze gemeenteraad kijken dan zien we dat er nog heel wat werk is. CD&V geeft ook daar het voorbeeld."