LANDBOUW

CD&V is en blijft de énige partij die voldoende beseft dat een luisterend oor, effectieve kennis van de sector en de kunst om tot een consensus te komen de enige manier is waarop landbouw, recreatie en milieu hand in hand kunnen gaan. Landbouw heeft en behoudt z’n plaats in ons Wuustwezel!  Daar staat jullie schepen van landbouw May Aernouts garant voor.

We gaan voor een Wuustwezel dat ambitieus is inzake landbouw. Enkele van onze speerpunten:

-  Wuustwezel trekt voor de ganse provincie de kar in de discussies omtrent agrarische herbestemming van leegstaande agrarische bedrijven, de megastallen, het veilig verwijderen van asbest, het huisvesten en laten inburgeren van seizoensarbeiders, veilig omgaan met mestgassen,... Allemaal thema's die we niet uit de weg zullen gaan.

•  - we streven evenwicht na tussen alle gebruikers van het landbouwgebied met voorrang voor de professionele landbouwer

- Agro Energie Netwerk krijgt een vervolg. We gaan nog meer landbouwers overtuigen om energiebesparende maatregelen te implementeren.

- Meer weten over onze plannen met en voor de landbouw? Check hier het volledige programma

May Arnouts, Lynn Vermeiren en Roger Aernouts trekken de kar voor al onze land- en tuinbouwers maar dit gesteund door de ganse ploeg van CD&V Wuustwezel.

ONDERNEMEN

Wat een sprint is er de afgelopen zes jaar getrokken in het ondernemersbeleid !

Onder de niet afhoudende leiding van jullie schepen Sus Vissers werden de verkiezingsbeloften ingelost. Zelfs veel meer dan dat.

Maar…sprinten kan je niet eindeloos doen. Tijd om er een duurloop van te maken. Laten we dus dat ondernemersbeleid definitief verankeren in het beleid van onze gemeente. Hier een greep uit ons programma:

- We gaan voor bedrijvige kernen waar wonen, werken en recreatie samenkomen en elkaar versterken ( we kiezen voor winkelkerngebieden ).

- In lagere scholen wakkeren we spelenderwijs de interesse aan voor technische opleidingen en beroepen.

- Ook bekijken we of we leegstaande (landbouw) gebouwen kunnen hergebruiken. Op die manier krijgen we een dynamische ontwikkeling van het platteland zonder evenwel de draagkracht te overschrijden.

- Aan de hand van een behoeftestudie gaan we na hoe groot de vraag is naar ruimte om te ondernemen. We kiezen ervoor om dit regionaal te bekijken en daarbij rekening houdende met meerdere factoren zoals een gunstige mobiliteit.

- We ondersteunen ondernemers om klimaatvriendelijk te ondernemen en hun energie uitgaven te beperken.

- We zorgen voor uitstraling van de gemeente door te waken over de algemene netheid en vergroening van het openbaar terrein, zowel in de kernen van de gemeente als daarbuiten. Dit zodat bezoekers/ toeristen met plezier weerkeren. We erkennen het belang van “city-marketing”.

- Meer weten van onze plannen met en voor de ondernemers? Check hier het volledige programma