Open ruimte en toerisme

De komende dagen nemen we je dieper mee in enkele thema's die voor Wuustwezel relevant zijn. Starten doen we met open ruimte en toerisme. Waarom? Omdat we hiermee de aandacht trekken van vele buurgemeenten en ook van CD&V Nationaal. Ze stuurden speciaal een cameraploeg naar onze gemeente om ons beleid hieromtrent te bestuderen.

Qua open ruimte beleid gaan we voor het behoud en het benutten van die zeldzame troef. Dit allereerst met respect voor de hoofdgebruiker en vaak eigenaar: de landbouw. Zo zijn de landbouwers zeker van een langdurige erfpacht op de gronden die het gemeentebestuur samen met de provincie en Vlaanderen overgenomen hebben van het OCMW Antwerpen.

Qua toerisme is het eenvoudig volgens schepen van toerisme Rit Luyckx: "Tonen wat we hebben. Vreemd genoeg zien we dat pas als er een vergrootglas op wordt gezet of als je er letterlijk een toren in bouwt vanwaar je die troeven kan zien. Een wandelpad én een fietspad door de open ruimte rond het centrum van Wuustwezel moet onze ogen nog verder openen."

Duik gerust verder in het programma.

Of ga meteen naar het FILMPJE waarmee CD&V nationaal andere gemeenten wil stimuleren !

En eens checken wie die kandidaten nu zijn voor CD&V Wuustwezel doe je hier