Nieuwe Handicar

Handicar Wuustwezel vzw is dit jaar 26 jaar actief.

15 vrijwilliger chauffeurs staan dagelijks klaar om vervoer te doen van mensen die minder mobiel zijn en geen gebruik kunnen maken van openbaar vervoer en/of MMC (MinderMobieleCentrale)

In 2019 werden 2200 ritten en net geen 45.00O km gereden.

90 % van de ritten worden gereden voor onze eigen inwoners en 10 % van de ritten worden inwoners uit onze buurgemeenten vervoerd.

Onze chauffeurs staan ook klaar voor de verenigingen (OKRA - Samana – KVG – bewoners van WZC -  …..) om hen naar tal van activiteiten te rijden.

De dispatching gebeurd door de medewerkers van het Dienstencentrum en zijn op werkdagen  bereikbaar tussen 9u. en 12u.

Naast onze vrijwillige chauffeurs zijn er vrijwilligers  actief in de dispatching die dagelijks de ritten aannemen en chauffeurs bellen/mailen en hun ritjes doorgeven.

"We zijn, als VZW dan ook ontzettend trots en fier op onze vrijwilligers die ALLE dagen klaar staan om met onze inwoners die minder mobiel zijn deze ritjes te maken, te rijden met hen naar  waar dan ook: een doktersvisite, ziekenhuis, dagopvang, activiteit van het Dienstencetrum (DC),  familie, sporten, supporteren……," Aldus Schepen en voorzitter Mai Van Thillo'

Heeft u zin om vrijwilliger te worden neem contact op met de dispatching of wilt u in de toekomst graag gebruik maken van onze Handicar ?

1 adres: DC Ter Wezel, Achter d’ Hoven 65

Tel. 03/633.08.88