Wie zijn die jongeren??

Een jonge kandidaat en de lijsttrekker. Dat zijn de twee genodigden per partij voor het debat van de jeugdraad. "Spannend om daar als nieuwe kandidaat meteen aan mee te mogen doen maar heb er wel zin in", aldus Jan van Looveren. Jan is 26 jaar, afkomstig van Wuustwezel-centrum en heeft z'n 'strepen' verdiend bij KWFC. Een voetballer in hart en nieren want buiten voetballer is hij ook jeugdtrainer bij KWFC.

Samen met burgemeester Dieter Wouters spreekt Jan niet enkel namens zichzelf maar namens alle jongeren op de lijst van CD&V. Wie dat zijn? Wel... :

Lynn Vermeiren (19 jaar): chiroleidster geweest, betrokken bij Beachweekend en de Bloemencorso

Thijs Ruts (19 jaar): chiroleider, organisator AspiDeluxe, DJ,...

Ilke Pompen (20 jaar): jeugdtrainster bij de atletiekclub GAV én trotse bezitter van de prijs van jeugdverdienste

Kelly Swann (32 jaar): gemachtigde opzichter en mama van twee

Pieter Cools (31 jaar): gekend bij Chiro Loenhout, De Raap, voetbal en trotse papa van Pippa

Kris van Looveren (35 jaar): onze schepen van jeugd

Waar staan ze voor?

Met een burgemeester die jarenlang schepen van jeugd is geweest, met de huidige schepen van jeugd op de lijst, met vijf nieuwe jongeren weet je al dat er voldoende kwaliteit is. Maar waar gaat die bende dan voor?

"Het zou logisch zijn dat we roepen dat we gaan voor de fuiven en de jeugdhuizen, voor meer inspraak enzovoort. En daar staan we ook voor maar de lat is heel wat hoger gelegd", aldus burgemeester Wouters. "We gaan voor kindvriendelijkheid in alle domeinen. Werken voor jongeren is meer dan staan voor goeie fuiven maar gaat ook over mobiliteit en verkeersveiligheid, gaat over woonkwaliteit, gaat over hoe je jonge stemmen betrekt bij elk debat, gaat over het milieu, over kinderarmoede,.. Super ambitieus dat weten we en misschien zelfs wat utopisch. Maar als wij al niet dromen, wie dan wel? We gaan ervoor. Elke dag."

Het volledige programma kan je hier vinden.