Hoe perfect kan een opening van een droomproject zijn?

Aan een project zoals dit werk je bijna een ganse legislatuur. Alles begint met een plan, een aanbesteding, een bestek en een toewijzing. Het gekozen team om een nieuwe sporhal te bouwen werd het team DCA-POLO Architecten-Arcadis.

"Het was POLO architecten die ons als enige leek te begrijpen toen we vroegen om rekening te houden met de omgeving. Om het met hun woorden te zeggen 'nestelt' dit gebouw zich in het Goed van Koch. Werkelijk zo mooi dat fietsers en wandelaars gaan inhouden om te kijken", zegt een trotse schepen van sport Rit Luyckx in koor met haar collega- schepen Mai van Thillo.

Bijna simultaan met de bouw van de sporthal werden ook plannen gemaakt met de atletiekclub GAV om voor hen een nieuwe atletiekpiste te voorzien. Jeugdtrainster en kandidate bij ons op de lijst Ilke Pompen maakte het allemaal vanop de eerste rij mee: "De kans om zo goed als met een leeg blad te mogen starten en echt ónze piste daar op in te tekenen was bijna een droom. Zes banen in plaats van vier, de kans om elke discipline in de toekomst aan te bieden en dat in de schaduw van die prachtige sporthal. Je zou voor minder beginnen zweven", lacht Ilke.

Een oranje golf liep de piste mee in

Een golf kan traag of snel zijn, kalm of wild en onstuimig. Aan u om in te schatten hoe onze lopers van CD&V het gedaan hebben. Zeker zichtbaar was hun enthousiasme en trots ! Jan Cools, Evert De Rijcker, Glenn Verelst, Kris van Looveren, Thijs Ruts, Dieter Wouters, Pieter Cools, Ilke Pompen en Mai van Thillo voegden de daad bij het woord en liepen mee op de succesvolle estafette-meeting.

• Sport